יום רביעי, 2 במרץ 2011

ידידים נבחנים בשעת צרה

פאם לאשיר אחד היה בן שאנו עבד ועשה כף ונאנה מהחים. מה תעשה אחרי מותי שעל האב את בנו. מאפו תסיג כסף? יש לך

מספיק כסף ועם יגמר לי אעזר בחברי. חבריך אוהבים אותך בגלל הכסף. בשעת צרה הם לא יקירו אותך.
היתרגז הבן. אני סומך על החברים שלי יותר ממשה אני שומח אלך! בוא ננסה את חבריך וניראה עם הם כאלה טובים.הסכים
הבן להעמיד את חברו בניסיון. לילה אחד הגיע הבן לאחד מהחברים וביקש מחסה.הרגתי את אבי ממריבה, וכעת אני בורח מהמשטרה תן לי ללון אצלך. החבר לא הסכים ואמר: "למה לי להסתבך עם המשטרה?" הבן הלך לחבריו האחרים, וגם שם לא התקבל וחזר הביתה. אמר האב: עכשיו נבדוק את חברים שלי. יש לי חבר, אמר האב, שאני עובד איתו ולא נפגשנו פנים אל פנים. בהמשך האב אמר, שיש לו יחסי אמון כבר הרבה מאוד זמן עם חברו המכר ואמר ללכת אליו ולומר שהרגתי אדם זר ולבדוק איך הוא יקבל את ההודעה. הבן הלך לסוחר וביקש מחסה, בהמשך הזמין אותו סוחר ונתן לו עזרה.
אמר האב:"ידידים נבחנים בשעת צרה".

אריאל טרייגרמן

אין תגובות: