יום רביעי, 11 במאי 2011

תל דן

תל דן היא שמורת טבע באצבע הגליל בצפון הארץ. הגישה לשמורה היא באמצעות כלי רכב. הכניסה לשמורה נמצאת ליד קיבוץ דן.
יש שם דבר שנקרא "פקחים צעירים" שהיא חוברת שאפשר להדפיס מהאתר של רשות הטבע והגנים בחינם או לקנות אותה במקום. את החוברת ממלאים כשמטיילים בשמורה ומי שמסיים אותה מקבל תעודה ומדליה של "פקח צעיר". אני ואחותי השלמנו את החוברת וקיבלנו תעודות ומדליות של "פקחים צעירים".
אפשר לטייל במקום בכל עונות השנה, אבל העונה המעניינת ביותר היא האביב לאחר הגשמים שמילאו את הנחל שזורם בשמורה.
בשמורה יש שלושה סוגי מסלולים לטיולים השונים ברמת הקושי ובאורך שלהם, חלק מהמסלולים מותאמים לעגלות ילדים ולעגלות נכים, יש שירותים לנכים וגישה נוחה לנכים.
השמורה היא שמורה נחמדה מאוד וכיף שם מאוד.
כשהייתי בטיול שם עם המשפחה שלי נהניתי מכל רגע וכל הזמן אני מבקש לחזור לשם. אני ממליץ לכולכם לבקר במקום.
שקד.




לנהר הירדן שלושה מקורות, ומבינהם נהר הדן הוא החשוב ביותר.
באזור תל דן התקיימה התיישבות החל מן התקופות הקדומות ביותר בשל שפע המים הקיים במקום בכל עונות השנה.
בתל דן ניתן לראות שרידים שונים מתקופות שונות, שהמרשימים שבהם הם החומות והשער העתיק.
תל דן הוא תל הנמצא כחצי קילומטר מצפון לקיבוץ דן, בתחומה של שמורת טבע תל דן.
מסלול הטיול עובר בין פלגים ובצד הנהר, בצל חורש וסבך של עצים, בעיקר עצי ער אציל, מילה סורית ואשחר רחב עלים.

מקום: דן
סוג: רגל
דרגת קושי: קל
אורך המסלול (ק"מ): כ- 2 ק"מ
משך הטיול: 2 - 4 שעות
עונה מומלצת: אביב, קיץ, סתיו, חורף
מתאים לילדים: מתאים לכל המשפחה, מיוחד לילדים
התאמה לנכים: מסלול מותאם לעגלות ילדים ועגלות נכים, שירותי נכים, גישה נוחה
שעות פתיחה : אפריל - ספטמבר 8:00-17:00
אוקטובר - מרץ 8:00 -16:00
בימי שישי 8:00 - 15:00
הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעות הסגירה הרשומות
:טלפון: 04-6951579
:דמי כניסה: יחיד: מבוגר: 27 ש"ח, ילד: 14 ₪.







כתובת האתר של המקום:


http://www.parks.org.il/BuildaGate5/general2/data_card.php?U=no&SiteName=parks&ItemID=315618073&ValuePage=Card1

2 תגובות:

מיכל ו.ט. אמר/ה...

וואו ממש פירטת. לפי מה שהבנתי מהמלצה שלך שאני אלך לשם מתישהו בזמן הקרוב אולי ביום שבת הבא

reutd25 אמר/ה...

המלצה מאוד יפה ופירטת המון אני אגיד להורים שלי שייכחו אותי לשם
רעות